دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ |۲۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 1, 2024
محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور

حوزه/ سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد رنگ صندوق‌های رای در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری که ۱۵ تیر برگزار می‌شود، قرمز خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، محسن اسلامی، در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی «زمانه» تصریح کرد: ما در فرایند انتخابات‌های مختلف دو صندوق رای آبی و قرمز رنگ داریم و اگر فرایند انتخابات طبیعی و روال عادی طی می‌شد، انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در خرداد ۱۴۰۴ با هم برگزار می‌کردیم، اما اینگونه نشد.

وی ادامه داد: صندوق‌های رای در مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری آبی رنگ بود و تعرفه‌ها هم در همین صندوق‌ها توسط ستاد انتخابات و ناظر پلمب و دپو شده است و به همین خاطر برای رفع مشکل موجود، صندوق‌های درب قرمز که در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها موجود است در مرحله دوم استفاده خواهد شد.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۸ تیرماه برگزار شد و هیچ یک از نامزدها نتوانستند آرای مطلق را بدست بیاورند؛ به همین دلیل انتخابات به دور دوم کشیده شد و مسعود پزشکیان و سعید جلیلی جمعه ۱۵ تیرماه در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری با هم رقابت خواهند کرد.

سرنوشت تعرفه‌های مرحه اول انتخابات چه می‌شود؟

اسلامی افزود: بعداز توزیع تعرفه‌های رای در استان‌ها و شهرها و برگزاری انتخابات، نهایتا همه تعرفه‌های مصرفی و غیر مصرفی پلمب می‌شود.

وی گفت: در ادامه بعد از تایید صحت سلامت انتخابات در شورای نگهبان و تنفیذ مقام ریاست جمهوری از سوی مقام معظم رهبری، فرایند انتخابات به طور رسمی به اتمام می‌رسد و براساس قانون، تعرفه‌ها باید امحاء شود.

اسلامی تصریح کرد: امحاء به تعبیری همان خمیر کردن و بازیافت کاغذهاست که با حضور ناظران شورای نگهبان، مسئولان ستاد انتخابات، حراست و مسئولان پشتیبانی تعرفه‌ها ثبت و صورتجلسه جلسه و درنهایت امحاء می‌شود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در پایان خاطرنشان کرد: این دوره تعرفه‌ها کوچک‌تر بود و صرفه جویی صورت گرفت و درانتخابات مجلس هم ادغام و تجمیع تعرفه‌ها را داشتیم و ان شاء الله در آینده با الکترونیکی شدن انتخابات مشکلات تعرفه‌ها حل خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha